Äntligen är tröjan klar. =D

Den här tröjan såg jag i Allt Om Handarbetes Sömnads Magasin som jag köpte i vintras. Jag tänkte att den såg häftig ut och inte så svår heller. När jag väl tog mig i kragen och började så blev allt runt mig kaos så jag fick lägga det på hyllan ett tag. Själva tröjan blev klar i början på april men det skulle sys en rosett också vilket verkade jättekrångligt i mitt huvud just då. Nu är rosetten klar och jag längtar tills Sessan kommer hem och provar den så jag får en livebild att lägga upp. Men självklart kan jag inte vänta nästan en vecka utan ni får se den utan barnet i.
Som sagt så vill jag gärna fota den på henne så den kommer till sin fulla rätt.
Snygg och enkel rosett som verkligen gör hela tröjan.
Dekorfåll på ärmslutet. Ja alla fållar har ju den och visst blev det läckert med kontrastfärgade sömmar.
 
Igår satt jag och läste vad man skulle hitta på för något nytt projekt och fastnade för en tetranessesär som den kallades på bloggen där jag såg den. http://kokalal.blogspot.se  Enkel men rolig och lite annorlunda så jag provade och resultatet är väl inte helt bra men för att vara första försöket så är jag lite nöjd.
Måste lära mig bättre med att sy i blixtlåset men som sagt prototyp.
Nästa gång ska det vara kraftigare tyg men den funkar att ha lite småplock i och roliga färger är alltid bra.
 
Det var ju den fina muggen också. Tro inte att jag har glömt den.
Som ni kanske ser är den inte slät utan bucklig och fin.
Älskar det lite gamla skavda utseendet. Den är helt underbar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0