Mariefred

Du är helt enkelt underbar. <3
Vissa fick ju bästa platsen. =) Det vill säga att jag och Anna kunde sola oss hela vägen ut till Birka.
Brudarna!!
Nästan hela familjen har krypt till korset. =P
Hittar man en utmaning måste man göra den helt enkelt.
Självklart blev det ett dopp också.

Klättring i hangaren.

Jossan var skeptisk till storlekarna på skorna. Men sen gick det bra.
Det var inte så lätt att se vilken färg det var på greppen men vi löste det iaf.
Oskar fick ju de roligaste lederna men snart ska väl en annan kunna välja lite mer.
Säkring klar, Jossan klättrar.
SuperJossan klättrar på för fullt.
Jag försökte men denna led var helt enkelt felmarkerad och sjukt svår.
Måste ju få säga att jag älskar mina nya byxor.

Bilder från Ågelsjön

Vår fina tältplats. =)
Ingen kan gissa vilken färg jag gillar. ;) Klättrar i träd på kvällarna.
En underbar plats för bouldering över vatten. =)
Detta var en upplevelse utöver det vanliga.
Härligt i vattnet denna kväll och med en sådan läckerbit kan man ju inte göra annat än att hoppa i. <3
Som ni ser gav jag mig också på detta och nästa år ska jag ta mig hela vägen.
Detta var ett coolt problem som löstes utan större svårighet då jag är så sjukt duktig. =P
Tre fina knän som helt plötsligt dök upp från ingenstans.
Säkring klar. =)
Ja har man inga badkläder med sig får man hoppa i utan kläder. Inte det lättaste att ta sig upp bara.
Efter ett dopp var det gott med lite lunch.
Oskar ledklättrar sista leden för dagen. Ja jag och Jossan fortsatte ett tag till. ;)

Orsa Björnpark

I helgen blev det ännu ett pass med löpning. Denna gång gick jag nästan inte alls vilket är mitt mål. Det känns så bra att man tar sig längre och längre utan att stanna. Blev lite mer vattenskidor också så man hinner träna lite olika saker.

Igår tog vi hela familjen med oss och åkte till Orsa björnpark. Oj vilka backar det är där, tänkte träna när jag kom hem men det slog jag snabbt ifrån mig. Vi hade en supertrevlig dag tillsammans med Tompa och Anna innan de åkte hem till Mariefred. Ska lägga in lite bilder men det här inte funnits tid.

Halvtid genom jobbet.

Jag har nu jobbat tre veckor i köket och har bara tre veckor kvar. Det kommer bli tomt efter alla barnen men förhoppningsvis blir det någon lösning på det också. Vad har hänt sen sist då? Ja det här varit fullt upp med besök och jobb men snart är sommaren slut och då kommer vi vara glada att vi hittade på så mycket under de fina sommarmånaderna. Jag är sjukt nöjd med min prestation inom vattensporten, lyckades åka både vanliga skidor och trickskidor. Min träning har också gett resultat. För första gången på länge är jag på väg mot min målvikt. Allt jag gör är att träna som jag vill och låta bli chipspåsen i tevesoffan välja när jag äter godis och äta lagom portioner. Bara göra det man ska med andra ord. Har också bestämt mig för att slå tiden från förra året på tjejmilen. På den fronten tror jag att jag har ganska bra förutsättningar. Jobbar mycket med mitt psyke vilket ger positiva effekter på hela mitt liv. Nej nu ska jag fortsätta jobba, slut på rasten. :-)

Klättring i ett regnigt Älvdalen

Efter att ha tittat på väderappen så var vi grymt taggade att åka till Älvdalen och klättra. Maten och alla klättergrejer packades i bilen. Vi hämtade upp Oskar på jobbet och åkte vidare. Det såg lite grått ut men det hade stått att det skulle vara fint så vi tänkte positivt. När jag knyter första toppankaret så börjar regnet. Vid andra öste det ner men vi bet ihop och det blev helt okej väder. Idag är man ju lite trött men vad gör man inte för att ha lite roligt. :-)

Idag blir det kanske lite mer vattenskidor kanske, vi får se.

Ibland blir det ju inte riktigt som man tänkt sig.

Vi åkte till Ågelsjön och klättrade. Efter det var vi till Mariefred och hälsade på svärföräldrarna. Direkt vi kom hem så började jag jobba och korten hoppade inte ut på bloggen av sig själv. Nu ska jag försöka ta tag i det men kan inte lova något. Det är fullt upp och livet känns underbart.

Just nu hoppas jag på fint väder i eftermiddag så vi kan åka ut och klättra. :-)