Kull och hinderbana :-)

Vi gick upp till toppen på kläppen med ryggsäckarna packade med god mat och kök. På baksidan finns en liten lekplats vid en slogbod där vi gjorde upp eld och kokade potatis. Under tiden vi väntade på potatisen lekte jag och Eric kull, vi skrattade en hel del ska jag säga. Maten smakade utsökt och vi var mycket nöjda över påhittet. Efter maten gjorde vi upp en hinderbana som vi tävlade på. Jag gjorde mig själv stolt genom att klättra upp på en gungställning och sedan våga hoppa ner. ;-)

Till vår sorg regnade det riktigt mycket igår så vi kunde inte fortsätta med taket och det läckte in på vinden då vi inte hade papp på hela sidan. Nu är pappen på och imorgon ska vi spika läkt och sen är det bara att lägga på pannorna igen. Skönt att det går framåt, jag vill så gärna att det ska bli klart så vi kommer iväg på klättring som vi tänkt.

Men nu är det sova som gäller.

Midsommar

Idag skulle det vara dåligt väder så vi planerade en vilodag från taket. När jag nu ligger och tittar ut känns det nästan tråkigt att inte göra klart så mycket vi kan. Funderade igår om vi skulle packa väskan och gå till en slogbod och äta sill och potatis, jag och Eric ska ha rostbiff. Vi får se vad som händer när det vaknar någon bredvid mig.
Vad ska ni göra i midsommar? Hade vi inte haft taket att tänka på hade vi nog åkt iväg någonstans för att fira eller umgås med andra. :-) Blir ju lite underligt allting, Moa har varit hos sin pappa i två veckor medans Eric är hemma. Allt blir knepigt med bara ett barn hemma. Frågade om inte han också ville vara med när de var hit och hälsade på men inte. Ja nu får vi se hur han ställer sig om vi ska ut i skogen, hihihi.

Trevlig midsommar på er allihop.

Takläggning

Nu har vi börjat på taket och det går lite sådär. Jag är helt slut i kroppen efter bara en liten stund. Vi har gjort de branta partierna på västra sidan och håller på med stora taket nu. Tur att jag har en underbar sambo som fixar det mesta. Jag står väl mest bredvid och gråter under tiden. Det är inte lätt att vara liten och klen. Nog för att jag brukar ha lite ont här och där men nu är det ju tusen gånger värre då vi inte kan sluta. Måste bli klar med sidan idag så det inte läcker in på vinden. Jag somnade som en klubbad säl igår och då läckte det tydligen lite överallt. Jaja nu är det dags för frukost.

Jag har fått jobb! =)

Vecka 28-33 ska jag laga mat på en förskola i Sälen. Det kommer bli roligt att göra något annorlunda en stund. Efter det hoppas jag att butiken ska vara på gång iaf och att det är dags att börja jobba där. =)

Ja vad har vi hittat på sen sist då? Jo vi har varit ner på Orust och haft en liten minisemester fast med Oskars jobb naturligtvis. Synd kunde inte chefen följa utan det blev bara vi, Bosse och Lina. Det var väldigt trevligt även om det blev manfall men det hade ju blivit roligare om vi var fler. Det blev fisketur och sjösjuka, Olssondagen, promenader och tandemcykel och mycket mer. Vi tog en tur på Ikea på vägen hem och det kommer bli kanon vårat hus det ska ni veta. Lite har ju blivit klart men det är mycket att göra än.

Det gäller att koncentrera sig då det är fiskedags med grabbarna. ;) Detta var innan sjösjukan satt klorna i mig.

Som ni ser är det inte alltid roligt att åka båt.

Ja här har jag och Lina blivit dumpade på Måseskär så grabbarna fick fiska vidare.

Ta ur fisken fick jag göra då Oskar mådde dåligt och jag hade blivit bra. ;) Jag vill också ha en vass filékniv.

Sällskap fick vi då de tyckte om fiskrens. :P

Underbar utsikt från vår stuga. <3

Ja solen hade vi med oss och färg lyckades vi få. Kortet är taget på kvällen och vi hade verkligen underbar kvällssol vid stugan. Kommer lätt åka dit igen.

Ja det var ju tur att vi hade stor bil för det var mycket vi skulle ha plats med. :P

Igår var vi ut och provade nya klätterutrustningen och barnen verkade mycket nöjda. Får skriva mer och visa bilder imorgon. Nu ska vi göra oss iordning för snart är det skolavslutning.