Hemresan =)

Jag åkte till Uppsala och hämtade upp Emma för en tur till Valbos Ikea. Allt gick perfekt och vi rullade vidare mot vårt mål. Under färden blev jag kissnödig men tänkte att det blir bra när vi kommer fram. Efter lite vägarbete och annat skrot höll jag på att krypa ur bilen men jag körde ju så det fick gå bra ändå. Äntligen ser vi IKEAs skyltar och allt känns bra tills jag ser bensinlampan lysa men eftersom det låg en mack precis bredvid så tyckte jag att vi skulle ta det sen. Emma däremot tyckte att vi skulle göra det direkt, bara för att retas såklart. Vi kör in på parkeringen jag skrattar så tårarna sprutar samtidigt som jag håller mig för brinnande livet. Vi hittar en parkeringsplats men bilen bredvid har bakdörren öppen så jag måste ta omtag för att inte köra på den. Bilen har ju ingen servo så den är ju lite tungstyrd ibland och om man skrattar så tårarna sprutar, försöker att inte kissa på sig samt lyssnar på min underbara vapendragares kommentarer så är det inte lätt. Jag kryper ihop över ratten för att försöka samla mig så mannen som ligger i baksätet på sin bil reser på sig, går ur bilen och stänger dörren. Nu tänker nog de flesta att allt är lugnt och ingen bryr sig mer om just det men inte vår parkeringsgranne inte...
 
Han står med korslagda armar och stirrar in i vår bil medans vi skrattar vidare och funderar på hur vi ska ta oss ur bilen utan att tydligen få skäll. Emma öppnar dörren och piper iväg en bit i förväg medans jag samlar kraft för att ta mig mot toaletten. Medans jag låser bilen frågar mannen bakom mig om det blev konstigt för oss när vi kom. Nej inte det minsta men jag är fruktansvärt kissnödig och vi skrattade redan innan vi kommit till parkeringen. Till svar får jag att han har problem med bilen och att den inte startade och då kunde man allt hålla sig för skratt. Javisst piper jag till svar medans jag svansar iväg mot Emma och fortsätter skratta så tårarna sprutar åt hela situationen. Efter mycket spekulationer i kön så säger Emma, Ida kan inte jag få gå före dig på toa. Så mycket som benen var i kors just då har de nog aldrig varit förut.
 
Sen skulle vi tanka och då hade vi stått och packat min lilla pärla vilket alltid lockar till skratt så humöret var på topp. Emma frågar om jag har tuggummi så jag ska plocka fram det när jag ändå är vid bagaget. Akta så du inte tankar i bakluckan säger hon och jag svarar att mycket dumt har jag gjort men inte sååå dumt. Krånglar med kortet, letar tuggummi, öppnar tanklocket och ska börja tanka och går bak till den öppna bakluckan och inser det dumma i mitt handlande och fortsätter skratta. Bilen blev tankad på rätt ställe och vi fortsätter mot McDonalds där Emma vill ha glass. Att vi överhuvudtaget fick något från McDriven är för mig en gåta, inte en hel mening kom över mina läppar utan det var skratt, tårar och några enstaka stavelser men det lyckades.
 
Ja vi tog oss hem hela och rena, eller kanske inte Emma men det tar vi inget extra för. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0