Ja då var det dags för ett litet sammandrag av Stockholmsresan.

Jag strulade in i det sista med att fixa barnvakt till kidsen eftersom jag inte kunde ta dem med. Tre gånger frågade jag deras pappa under veckan om han skulle komma hem till helgen då jag behövde hjälp. På fredagen när jag nästan gett upp om att ta mig iväg ringer han och frågar om jag är hemma... Han tog barnen och jag fick börja min resa mot mitt mål sedan ett år tillbaka.
 
Resan gick bra och efter att bara gjort samma fel som förra gången så hittade jag rätt ännu en gång till min fina Eva. <3 Jag bytte bilen mot ett busskort och jag kunde ta mig in till Stockholm lätt dagen efter. När jag skulle lägga mig att sova kändes det ganska ensamt för hjärtat var ju och hälsade på sin syster i Örebro så jag var helt ensam med bara lägenhetsväggar som talade sitt tydliga språk. (Det är längesen jag bodde i lägenhet och jag har tydligen för lite att göra för att ta det lugnt. Vet grannen om att deras barn har krupp?!? Ojdå har andra grannen problem med humöret?!? Ja ni förstår kanske hur det var för mig.)
 
Dagen D började med en stadig frukost och sen skulle jag in och hämta nummerlappen, Emma hade hämtat sin redan dagen innan. Allt gick bra och jag hittade direkt typ... Det var ju bara att följa efter alla träningsklädda tjejer som var med på tuben. ;) Sen följde man efter de blå påsarna till starten med en liten avstickare in i ett köpcentrum eftersom det var en påse som gick dit och jag följde efter. :P
 
Starten närmade sig och jag frågade Emma hur det gick för henne. Tågen stod still så hon tog sig inte från Uppsala och starten var hotad!!! Panik var ju inte långt borta och vi hade ju varit fyra som skulle springa från början och nu var vi två men alla hade haft något hinder. :) Skam den som ger sig. Jag letade rätt på tävlingsledningen och frågade om man fick starta i en senare grupp då tågen inte gick och det skulle inte vara något problem. Jag träffade på Amanda och tittade när hon startade medans jag försökte hålla mig lugn. Emmas syster Marie skulle ta mina väskor så jag väntade startklar att lämna över och springa. Vakterna som stog vid insläppet försökte få mig att gå in i fållan men jag kunde inte lämna Emma i sticket. Vår grupp startade och jag stod och hoppade för att se bättre men ingen Emma. Nästa grupp släpptes fram och jag blev alldeles pirrig, då kommer dom och vi han stå på startlinjen i 10 sekunder innan vi släpptes iväg.
 
Hemskt nöjda med dagen då det var regnigt och geggigt och anmäld inför nästa år är jag.
 

Hemma i lägenheten var det skönt att få av sig kläderna och hoppa in i duschen. =)

Mina fina shabby chick skor som LillSyss sa så bra. ;)

Jag gjorde det och ska göra det igen. =D

Den fina goodiebagen.

Anmälde man sig på plats så fick man träningströjan och den var ju ROSA så det var ju ett måste. Sen köpte jag mig en fin huvtröja i ännu mera ROSA som var jättesnygg. IDA ÄR NÖJD!!!
 
Hemresan den var ett kapitel för sig men roligt hade vi vapendragaren och jag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0